Vanmorgen toch maar naar de club gegaan en de voorbereiding gedaan, met het eeuwige optimisme dat het vast wel beter zou worden in de loop van de dag. Voorbereiding voor een examen duurt wel even, want het is het afwerken van een hele checklist aan opzoekwerk en berekeningen.
- Weersverwachtingen
- NOTAM's (waarschuwingen en meldingen aan piloten)
- Start- en landingsafstanden berekenen
- Gewichtsberekening
- Veldinformatie uitzoeken
- Navigatieplan
- Vluchtplan
- etc.
Daarna de nodige onderwerpen de revue laten passeren over regels, kaart, NOTAM's, brandstof, olie, motor, procedures, enzovoort, en toen vond Freek het wel best. Voorbereiding akkoord. Snel maar naar het weer gekeken, en dit zou hem niet gaan worden. Het regent, de wolken zitten laag, en de voorspellingen voor de rest van de dag zijn dito. Maar een nieuwe datum prikken en zien of dat op korte termijn kan, voor het daadwerkelijke vliegwerk. Jammer, maar morgen een nieuwe poging om het vliegend gedeelte af te ronden. Ookhet examen dus in 2 gedeelten. Ik hou je op de hoogte.
3 opmerkingen:
Nou, het zit je niet mee!
Maar ja, dit deel heb je achter de rug, volgende keer lekker vliegen.
Geen AVGAS op Zavetem? Da's ook apart? Aan de andere kant, er zal daar voornamelijk JETA1 verstookt worden...
en? Sta je erbij op het bord?
Lees net het goede nieuws.
GEFELICTEERD!! Heel gaaf.
Welkom bij de club. :)
We zien je verslag wel verschijnen...
Een reactie posten