donderdag 2 april 2009

Oefensolootje

Nog even wat zaken oefenen, voordat ik mijn PLT (Pre License Test) heb. Ik wil nog even wat landingen gaan oefenen, wat stalls en steile bochten. En dus besluit ik vandaag even naar de club te gaan en te kijken of ik een instructeur bereid kan vinden een soloverklaring te tekenen. Dat lukt en een half uurtje later ben ik op weg. De weg naar Seppe kan ik inmiddels wel dromen, maar met het matige zicht van dit moment is het toch nog knap lastig. 6km zicht is toch wel wat weinig, als het heiig is. Maar al snel komt Oudenboch in zicht en daarna Seppe. Ik meld me over de radio, en draai netjes het circuit in. Dit is de eerste keer dat ik baan 07 heb, dus ik vlieg nu het circuit in de andere richting. Van de 5 landingen die ik doe, gaan er 3 erg strak, 1 netjes maar kon beter, en 1 was echt matig. Maar goed, het kan niet altijd feest zijn, al zou dat eigenlijk wel moeten.

Op de terugweg draai ik nog wat steile bochten en doe 1 approach to stall, maar de klok tikt verder en ik moet echt terug naar Rotterdam. De landing op Rotterdam gaat prima, en al snel sta ik weer bij de club. Toch lekker, zo'n spontaan tussendoortje!



Quote:
"You know when your gear is up and locked, when it takes full throttle to taxi to the gate".

1 opmerking:

Arjan zei

En? Is de PLT nog doorgegaan gister?