zondag 8 maart 2009

Ruw weer op Seppe

Toen het vandaag leek te gaan opklaren aan het eind van de ochtend, spontaan maar even besloten een uurtje te gaan vliegen en op Seppe wat Touch & Go's te gaan doen. Op de de club bleek Coen met instructeur hetzelfde van plan en van Marco kreeg ik de benodigde soloverklaring. Snel even naar de pomp en daarna op naar Seppe.

En daar bleek dat het op final (recht voor de baan, vlak voor de landing) nogal turbulent was. Ik kreeg meermmaals te maken met flinke zetten naar links of rechts, en af en toe flink doorzakken. Het aanvliegen was dus echt hard werken, en 1 keer heb ik een doorstart gemaakt, omdat ik gewoon te slecht voor de baan zat en dat niet meer kon corrigeren. Coen had overigens dezelfde perikelen en zat ook aardig te zweten (liet hij me nog even de radio weten). Kortom, wederom een goede oefening met landen onder moeilijke omstandigheden. Maar het ging allemaal redelijk goed, en ik kon tevreden weer terug naar Rotterdam.

Ik wilde terugvliegen rechtstreeks over de stad, maar moest uiteindelijk via Romeo terug van de Toren, dus ik moest even een stukje omvliegen. Ik kreeg echter wel een direct final naar RW24, en dat scheelde al weer een stuk. Na een redelijk soepele landing snel teruggetaxiet naar de club, de kist weer op zijn plaats gesjord en daarna de papierwinkel nog afgemaakt. En snel weer terug naar huis, waar ik gedurende de middag 'oppasdienst' had.

De komende weken even niet vliegen, behalve 'downhill' op de skipiste, half maart.

Quote van deze keer:
"You only have a problem when you run out of airspeed, altitude and ideas at the same time."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Er stond een stevige wind. Zelf was ik zaterdagmiddag op pad met instructeur. Toen was het zicht matig, maar goed genoeg voor een les voorzorgslandingen!

Skycaptain Marz zei

Nou inderdaad, wel ideale omstandigheden om je vaardigheden bij te slijpen. Ik ga zelf ook graag met fixe crosswind aan de slag, kun je niet genoeg doen denk ik...

Arjan zei

Baan 27 staat best wel om berucht om de turbulentie op Seppe. Maar zeker goed voor de oefening. Hoorde je nog op ATC-box. PLT al in zicht? Alvast fijne vakantie...