woensdag 11 maart 2009

Engels met goedkeuring

Vandaag bij thuiskomst trof ik de envelop aan met de resultaten van de English Language Proficiency Test, die ik vorige week gedaan heb. Deze test is sinds vorig jaar verplicht voor alle piloten en luchtverkeersleiders, die daarmee kunnen aantonen over voldoende kennis en spreekvaardigheid te beschikken van het Engels. En niet ten onrechte, want als ik soms meeluister met Schiphol Approach, dan hoor ik toch regelmatig erg gebrekkig engels. En dat komt de veiligheid niet ten goede.

Bij deze test word je beoordeeld op een aantal onderdelen en die worden allemaal gewaardeerd met een 1 t/m 6. 1 is het laagste niveau, en 6 het hoogste, dat van een 'native speaker'. In totaal is de minimale eis level 4, ongeveer te vergelijken met het eindniveau middelbare school. Heb je niet level 6 gescoord, dan zul je eens per 3 of 6 jaar de toets weer opnieuw moeten doen.

Mijn resultaat was level 5, en daarmee ben ik dik tevreden. Ze zien mij pas weer over 6 jaar.

Quote:
"The propeller is just a big fan in the front of the plane to keep the pilot cool. Want proof? Make it stop; then watch the pilot break out into a sweat."

1 opmerking:

Skycaptain Marz zei

Congrats! Weer wat afgetikt!