zaterdag 11 oktober 2008

Les 17: Seppe voor het eerst

Even een kort verslagje dit keer.

Het is er al die tijd niet van gekomen, mede vanwege de hoge toeslagen op Seppe, maar die zijn tijdens de winter niet meer geldig, dus nu kun je in het weekeinde weer redelijk goedkoop Touch & Go'en op Seppe. Op naar Seppe dan maar deze dag.

Seppe (bij Breda) is ongeveer 25 minuten vliegen en wordt veel gebruikt door leerlingen van de vliegclub om daar landingen te oefenen. Het is een klein leuk veldje met een asfaltbaan.
Vandaag vliegen we een Romeo-departure (Ridderkerk) want dat is de kortste route. Na 20 minuutjes vliegen komt het veld in zicht. Ik vlieg aan voor het circuit en daal naar 700 voet (circuithoogte). Het circuit bij Seppe is niet helemaal een rechthoek, dus het wordt een korte snelle indraai naar final. De eerste ronde gaat aardig. Op downwind iets te snel, vanaf de baseleg de daling ingezet en op final voor de baan zat ik aardig goed. De landing ging ook prima beheerst, dus dat geeft een lekker gevoel. Doorstarten dan maar en op naar de volgende. Zo heb ik een paar rondjes gedraaid met redelijk nette landingen, en daarna terug naar Rotterdam. Landen op Seppe kan op rekening, dus bij het verlaten van het circuit moet ik nog even mijn naam en lidnummer roepen, dan komt het wel goed (en inderdaad, 10 dagen later rolt de afrekening op de mat). Terug naar Rotterdam en daar ook weer en heel aardige landing gemaakt. Prima les!

1 opmerking:

Arjan zei

Hai Oscar, circuit hoogte is inderdaad 700 ft AAL, dus 730 AMSL. Leuk veldje he? Vaak lastig met turbulentie. Wel goed voor de oefeningen dan...

Gr
Arjan