zaterdag 28 juni 2008

Les 7: Tussen de miezerregen stuiteren

Vanochtend weer een lesje gepland met Victor. Helaas liet het weer aardig te wensen over. De voorspellingen waren nogal optimistisch, naar boven kijken gaf helaas een wat realistischer beeld. Na wat wachten op betere tijden, toch maar besloten om een paar touch & go's te gaan doen op Rotterdam, want verder weg was echt niet mogelijk wegens te lage bewolking. Laat nu net paps mee zijn, dus die zou niet meer gaan zien dan Zestienhoven en de Doenkade. Ach, het is niet anders.

Startup gedaan, nu zelf ook weer wat radiohandelingen. Ach, ik moet dat kletsen toch gaan leren. Na de takeoff meteen het circuit in, en op naar de eerste landing. Die ging eigenlijk wel heel aardig. Door naar de volgende. Afijn, nummer 2 was pet (asfalt wat opgekruld, denk ik) en op 3 pootjes. Nummer 3 was slechts licht beter, en bij de doorstart gelijk nog maar even een gesimuleerde motorstoring erin gegooid. Die had ik al een tijdje aan zien komen, en ving ik zonder stress aardig op. Redelijk goed neergezet, en wederom doorgestart. Nou ja, landing nummer 4 was ook weer een harde les. Kort gezegd: Ik moet iets later en geleidelijker afronden, en rustiger de flare inzetten. Nu zat ik iedere keer een stukje te hoog, en dan kom je gewoon wat harder neer. En dat is niet echt de bedoeling....dus. Goede tip van Victor: Als je goed in het circuit zit, en goed op final, dan is de kans op een goede landing een stuk groter.

Afijn, Rotterdam ook weer blij met de centjes (4 maal € 18,- landingsgeld, oef), en ik een schamele 0:30 in het logboek kunnen bijschrijven. Maar toch wel blij dat we dit nog even gedaan hebben. Volgende week hopelijk beter weer, en dan maar eens het Hilversumse gras onveilig gaan maken. Eens kijken of dat veld echt zo vervelend is als iedereen zegt.

1 opmerking:

Skycaptain Marz zei

EHHV is wel een leuk veld hoor, en je bent er zo vanaf Rotterdam. Maar, lastig te herkennen vanuit de lucht, laat staan de drie banen.
Wel lekker zacht gras.. :)