zondag 8 juni 2008

Een radiopiraat die roet in het eten gooit...

Dat zal ik weer hebben hoor... Bij aankomst op de vliegclub krijg ik te horen dat ze de hele middag al problemen hebben in de communicatie met Rotterdam Tower. Al het radioverkeer wordt gestoord doordat er regelmatig een radiozender op de frequentie doorheen komt. Zeker op een zondag met zulk lekker weer en overal VFR verkeer, is dit te lastig voor de toren, en hebben ze alle verdere vluchten voor de avond gecancelled. En het is wel leuk, de Beatles als achtergrondmuziek, maar niet op het moment dat je zit te wachten op toestemming om te mogen landen (uitspraak instructeur). Erg jammer, net nu mijn vriendin voor het eerst mee gaat. Tsja, veiligheid voor alles. Snel nog maar even gekeken in de reserveringscomputer en er is nog een gaatje op maandagavond. Nieuwe poging dan maar.


Overigens heb ik wel meteen maar even mijn lidmaatschap van Vliegclub Rotterdam geregeld, want dat moest wel een keer gaan gebeuren. Ik ben nu als het goed is "aspirant lid". Voordeel is in ieder geval dat ik wel vanaf nu zelf vliegtuigen en instructeurs kan gaan reserveren.

Geen opmerkingen: